למידה בית מדרשית

למידה בית מדרשית מבוססת פרויקטים

איך מתקיימת הלמידה בשחרית?
הלמידה בשחרית היא למידה בית מדרשית מבוססת פרויקטים: למידה רב תחומית ופיתוח מגוון מיומנויות: למידה עצמאית ועבודת צוות, עשיה ומפגש, מחלוקת ודיון.
הלמידה בבתי המדרש היא רחבת היקף ונוגעת במגוון תחומי הדעת והחיים:
יהדות, חברה ורוח, מדע וטבע, אמנות ויצירה, אנגלית וערבית, מתמטיקה, טכנולוגיה, גוף ונפש ועוד.

למידה בית מדרשית מבוססת פרויקטים (PBL)
כל למידה מתחילה בשאלה פוריה – שאלה גדולה על החיים המעוררת חקר מעמיק, תהליך למידה, ופרויקט מסכם המכוון להשפעה חברתית על העולם שבחוץ.
הצוות החינוכי מהווים מנחה בבתי המדרש ומלווה את תהליך הלמידה והחקר.
החקר מלווה בריבוי טיוטות, פרזנטציות, עבודת צוות ולמידה עצמאית, משוב ושיקוף תהליכי הלמידה.
סיומו של החקר הוא בפרויקט שיש לו השפעה מחוץ לכתלי בית המדרש ונוגע במציאות הממשית, משפיע על החברה שבה אנו חיים. הלמידה מתרחשת במגוון תחומי החיים, בתוך בית הספר ומחוצה לו.

למידה התנסותית חוץ בית ספרית
על מנת לקיים דיאלוג בין הלמידה בבית המדרש לפרקטיקה המעשית בעולם האמיתי, הלמידה מתקיימת גם מחוץ לכתלי
הכיתה.
יציאה לשטח ומפגש עם העולם האמיתי, שיח עם מומחים ומומחיות, שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיה, תרבות, ממשל,
טכנולוגיה, ותכניות למצויינות.
למידה שחותרת למפגש ומגע עם העולם, להשפעה על הסביבה וליצירת שינוי חברתי.
דיאלוג בין הלמידה לפרקטיקה המעשית בעולם האמיתי, תוך התנסות ומפגש עם החברה ועולם העבודה.

מילים גבוהות אבל ת׳כלס, מה זה אומר?

תוכנית פדגוגית

תוכנית פדגוגית במודל דו-שנתי:

כיתות ז-ח

למידה מבוססת תוצר
בדגש על פיתוח מיומנויות למידה עצמאית

כיתות ט-י

למידה מבוססת שאלה
בדגש על פיתוח מיומנויות חקר ושאילת שאלות

כיתות יא-יב

למידה מבוססת בעיה
בדגש על תיקון עולם ולימוד שמביא לידי מעשה

במהלך שנות הלימודים הנערים והנערות ירכשו מיומנויות מגוונות הנדרשות לחייהם הבוגרים.
הבוגרות והבוגרים של תיכון שחרית יסיימו את לימודיהם עם תעודת בגרות מלאה ומצוינת על פי דרישות משרד החינוך, בהתאם לתוכניות המח”ר וההערכה החלופית.

דוגמאות לפרויקטים

בית מדרש מדע וטבע: כיצד ייראה העתיד? בניית מודל לעיר עתידנית

בית מדרש מדע וטבע:
למה חיידקים טובים לנו

בית מדרש רוח: למי שייכת ירושלים? העברת סיור בעיר העתיקה בעקבות שלוש הדתות

בית מדרש רוח:
איך נוצרות מהפכות?
הפקת דיבייט מצולם

בית מדרש יהדות:
על מה יש לי אחריות?
יצירת קמפיין גיוס כספים בתחום חברתי

בית מדרש יהדות:
מה הופך אותנו לבני ובנות חורין? אסופת מאמרים

בית מדרש אנגלית:
מהו מעורר בי השראה?
הפקת פודקאסט על נערים ונערות מעוררי השראה

בית מדרש אנגלית:
איך לספר סיפור טוב? כתיבת תסריט לסדרה

בית מדרש מתמטיקה:
איך חוקיות משפיעה על העולם? הכנת משחקים מתמטיים

בית מדרש מתמטיקה:
איך המחשב יכול להבין אותי? כתיבת אלגוריתם

בית מדרש נגרות וגינון:
שימור או פיתוח?
יצירת מודל פיתוח קיימות וסביבה

מערכת שעות לדוגמה

שיר של יום ותפילה:
כל יום נפתח ב "שיר של יום" -פתיחת הבוקר בדרכים שונות: כתיבה, יוגה, אימון בוקר, יצירה, תרגילי חשיבה, פיוט וניגון ועוד. לאחר מכן מתקיימת תפילה בכיתות. התפילה בשחרית מתקיימת בהפרדה מגדרית, בשותפות מלאה של הנערות והנערים בהובלת תפילה ושליחות ציבור, בתפקידי גבאות ובקריאה בתורה מתוך תפיסה דתית הלכתית שווה.

מעו"ף: מצויינות, עשיה ופיתוח אישי
כחלק ממתן מענה אישי ועידוד למצוינות, אנו מעודדות ומעודדים את הנערים והנערות לבחור תחומי העמקה ומצוינות על פי בחירה אישית. בבית הספר מבחר תוכניות מצוינות ביהדות, מדע וטבע, ערבית, מתמטיקה, אמנות, ושיתופי פעולה עם תוכניות חיצוניות ומוסדות מגוונים ברחבי העיר.
הנערים והנערות יכולים לבחור במגוון תחומי העשרה, יצירה וספורט. בין התוכניות: נגרות וגינון, קולנוע, נבחרות ריצה, כדורגל וכדורסל, סיירות וידיעת הארץ, טאקוונדו, בישול, קורס גלישה, רובוטיקה, מועדון קריאה, מבוכים ודרקונים ועוד.