פרויקט שכבה ט'

מסע של חודש שלם אל עבר למידה עצמית, חקר מעמיק ויצירה משמעותית

אודות הפרויקט

הפרויקט

בעולם המשתנה במהירות, נדרשים נערים ונערות להתמודד עם אתגרים שכלתניים, רגשיים ואישיים. בתיכון שחרית אנו מאמינים כי הדרך להכין אותם לעולם זה היא דרך חקר, למידה עצמאית ופיתוח זהות ערכית.

כבר מכיתות ז–ח מתנסים התלמידים.ות במיומנויות חקר, בהנחיית הצוות החינוכי, סביב שאלות גדולות ותוצרים בעלי ערך לקהילה. בכיתה ט’ מתבצע פרויקט חקר ייחודי, פעמיים בשנה, הנפרס על פני חודש שלם שהם 45 שעות לימוד.

התהליך

במהלך הפרויקט התלמידים.ות מנסחים שאלה, חוקרים אותה ממקורות טקסטואליים וחזותיים, משוחחים עם מומחים.ות, מנתחים את המידע, ומגיעים לתוצר עיוני ומעשי. התהליך מפתח מיומנויות חיוניות לעולם הבוגר: ניהול זמנים, יוזמה, יצירתיות, אחריות ומשמעת עצמית.

כחלק מהעשייה, נעשה שימוש בכלי Monday לניהול משימות ובצ’אט־בוט ייעודי בשם "זהותי", המלווה את התלמידים.ות לאורך הדרך. הצוות החינוכי משמש כמנטור אישי ומקצועי, המעצים את התהליך כולו.

ערך וחותם

בסיום החודש מציגים.ות התלמידים.ות את תוצרי המחקר בפני חבריהם.ן, הצוות החינוכי ובסוף השנה גם בפני ההורים והקהילה.

פרויקט זה הוא שלב משמעותי בתוך מסלול שש־שנתי, שבסיומו – בכיתות י״א–י״ב – יתמודדו התלמידים.ות עם שאלות מבוססות־בעיה שמטרתן תיקון עולם, וימצאו פתרונות יצירתיים המחברים בין הזהות היהודית־דתית לבין אתגרי העולם המודרני.

שלבי הפרויקט

👬מציאת בן.ת זוג ותיאום ציפיות

👬מציאת בן.ת זוג

💪מיפוי החוזקות והחולשות שלי

✅קבלת אישור

👂תיאום ציפיות

📝חלוקת תפקידים

❓גיבוש שאלת חקר

🗺️מיפוי תחומי עניין

🙅‍♀️גיבוש שאלה חקר

📥משוב עם "זהותי"

⛏️פירוק השאלה לתתי-שאלות

📩שליחת השאלה הנבחרת לנעמה

📅תכנון מקדים

✍️ניסוח הודעה של נטווקינג

🤔מציאת מומחה/מקור חזותי

📋סגירת פינות

📚איסוף מידע טקסטואלי

📋הכנה למבחן "אבחנה בין עיקר לטפל והערכת סיכום מיטבי"

📝 מבחן עיקר וטפל

🧭 רישום לבינה בשם PERPLEXITY

🔍 מציאת שתי מקורות מידע מהימנים

🕵️‍♀️ הוכחה שהם מהימנים

🖨️הדפסת המאמרים

📙קריאת המאמרים

✏️ סיכום המאמרים לפי המחוון

📩העלאת הסיכום שלכם.ן לקובץ העבודה

📥קבלת משוב מ"זהותי"

📩העלאת הסיכומים לקובץ העבודה

📫 הגשת המאמרים המסומנים למנטור.ית

✅❌תיקון לפי הצעות המנטור.ית

🖼️מקור חזותי

🔍מציאת המקור החזותי לניתוח

🤔בדיקת מהימנות מקור החזותי שבחרנו על ידי זהותי

✍️הרשמה לCLAUDE

👩‍🎓בקשה מקלוד ליצור :סדנת מומחים"

🖨️הדפיסו את החוברת

🔍ניתוח המקור החזותי בעזרת החוברת

📋תכנון ביקור החוץ בית ספרי

✍️שליחת אישור הורים למנטור.ית ולמחנכ.ת

💽📸תיעוד הביקור (שמע וצילום)

🔍ניתוח המקור לפי המיומנות שרכשת

💻הכנסו לCHAT GPT

✍️כתיבת סיכום בעזרת AI

🤔עברו על הסיכום של המידע וראו אם חסר לכם.ן עוד מידע

📸צילום מסך של ההתכתבות והעלו לכאן

📫העלאת הסיכום לקובץ העבודה ועדכון המנטור.ית

📫העברת חוברת המיומנות המלאה למנטור.ית

✅❌תיקון לפי הצעות המנטור.ית

🎤ראיון עם מומחה.ית

👥🔍מציאת מומחה וקביעת מפגש מחוץ לכותלי בית הספר

🔍💡ניסוח 10 שאלות טובות לפי המחוון

📩קבלת משוב מזהותי

🚨הכנה לפגישה עם המומחה.ית

🎤קיום הראיון ותיעודו

📝כתיבת סיכום עם CHAT GPT

🤔עברו על הסיכום של המידע וראו אם חסר לכם.ן עוד מידע

📝כתבו פסקת תובנות

📫העלו את הסיכום +פסקת התובנות לקובץ העבודה

📩קבלו משוב מזהותי על פסקת התובנות שלכם.ן

📫שליחת הסיכום למנטור.ית

✅❌תיקון לפי הצעות המנטור.ית

📝כתיבת מאמר ממזג ועמדה אישית

📝הכנה למבחן "זיהוי כתיבה ממזגת מיטיבית"

🗓️בחינה "כתיבה ממזגת מיטבית"

📊מילוי טבלת רעיונות ומקורות

🔄כתיבת פסקה ממזגת לכל תשובה שעלתה לכם.ן

⚡כתיבת פסקת פתיחה וסיכום למאמר הממזג

📩קבלו משוב מזהותי

📫שליחה למנטורי.ית

🎨תוצר יצירתי

🤔בחירת תוצר מתאים- סיעור מוחין עם "זהותי"

🤔זיהוי המיומנות הנדרשת

🤖הכנת חוברת התמחות במיומנות

✍️מילוי חוברת העבודה

📫הגשת החוברת למנטור.ית

🗓️תכנון שלבי העבודה

📐📏💻יצירת טיוטא א

📩העלאת הטיוטא לAI ובקשת משוב

💪כתבת מסקנות ושיפור דרך טיוטא ב

🧑‍🤝‍🧑💬הצגת טיוטא ב לחברים.ות למשוב

💪שיפור לטיוטא ג

✍️כתיבת פסקת הסבר על התוצר

📩קבלת משוב מ"זהותי"

📫שליחה למנטור.ית

✅❌תיקון לפי הצעות המנטור.ית

רפלקציה, הקדמה וארגון העבודה

📑 מילוי טופס רפלקציה אישית

✨ כתיבת הקדמה ורפלקציה לעבודה

📩קבלת משוב מ"זהותי"

✅ שלבים לסידור הקובץ לפני הגשה

📚 יצירת ביבליוגרפיה

📑 הוספת נספחים

✅ צ'ק ליסט לפני הגשת עבודה

📝תכנון הצגה והצגה

🎬 הכנת מצגת לקראת ההצגה

🎤הכנת הצגה