אחד הדברים שמבדילים את הילד מהאדם הבוגר זה היכולת לראות את האחר, לכבד אותו ואת צרכיו. זה נכון כלפי החבר, בן המשפחה, המורה וגם כל אדם זר. הנערים והנערות נמצאים בדיוק בשלב המעבר ובתקופה בה הם מתפתחים, הולכים ומתבגרים. יצאנו לדרך מתוך כוונה ללמוד ולהכיר את האחר. להצליח קצת "לצאת מעצמנו" ולראות אנשים אחרים. לאורך הדרך למדנו על הרגלים, ועל השגרות שמלוות אותנו במשך השבוע. כתבנו על כך, ונסחנו שאלות שעניינו אותנו ללמוד על אנשים אחרים. על הדרך תרגלנו את המיומנות של קיום ראיון בעל פה, כיצד לגשת ולהציג את עצמנו בפני אנשים זרים וכיצד לשאול שאלות בצורה מכבדת.
התוצר: הנערים.ות התחלקו לזוגות, וכל זוג הכין פוסטר בו מצולם אדם "זר" שפגשו בשוק, בתוספת כמה משפטים על אורחות חייו וההרגלים השבועיים שלו, דרכם אנחנו נפגשים מעט יותר עם האנשים שמאחורי הפרצופים.
מיומנויות: יצירתיות, ניסוח שאלות וכתיבת משפטים , קיום ראיון.
בנימה אישית: למידת שפה, למידה של כללים חדשים, מילים חדשות ועשיית שימוש בכל זה כדי להביע ולבטא מחשבות ורעיונות היא דבר מאתגר שעשוי גם להלחיץ. הנערים והנערות התמודדו עם האתגר בצורה יפה ובהחלט עשו דרך משמעותית.